Poboljšaj svoje pamćenje u 3 jednostavna koraka

U kakvom je stanju tvoj mozak, u takvom stanju će biti i tvoje pamćenje. Međutim, njega možeš jačati uvek, samo je važno da pronađeš prave načine za to.

Ljudski mozak ima mogućnost da se adaptira i menja bez obzira na broj godina, ali je najbolje kada na vreme naučiš šta ti sve može olakšati pamćenje podataka. Bilo da si osnovac, srednjoškolac ili student, postoji mnogo načina da poboljšaš svoju memoriju.

Ovo su tri koraka koje možeš da primenjuješ svakodnevno.

Korak 1: Razgibaj svoj mozak

Iako ti možda deluje detinjasto da popunjavaš ukrštene reči, rešavaš sudoku i sada već zaboravljene zagonetke, uvek tragaš za rešenjima logičkih zadataka koje nađeš na internetu, sve ovo je veoma važno da bi razmrdao svoj mozak. Iako ti domaći zadaci često ne dozvoljavaju da se ovakvim igricama posvetiš previše, one su veoma značajne i za tvoj uspeh u školi.

matches-1427632_960_720Šta ti ove vežbe donose?

Uz pomoć njih ćeš svaki naredni put naučiti nešto novo. One ti pokazuju da uvek možeš biti bolji i ponekad su pravi izazov, zar ne?

Da li znaš da OKmatematika, online platforma za učenje matematike koja ti može pomoći da dođeš do bolje ocene, svake nedelje objavljuje logičke zadatke kako bi mogao da razgibaš svoje moždane vijuge? Pogledaj da li možeš da rešiš neki od tih zadataka.

Ipak, ne zaboravi da svoj mozak možeš da razgibaš i kroz učenje stranog jezika, sviranje gitare, igranje šaha i brojne sportske aktivnosti.

Korak 2: Bez izgovora za fizičke aktivnosti

Iako su mentalne vežbe bitne za zdravlje mozga, to ne znači da su one i dovoljne. Zato su tu fizičke aktivnosti, koje će ti pomoći da svoje pamćenje izoštriš. Ne znaš kako ti one konkretno pomažu?

Fizičke aktivnosti snabdevaju tvoj mozak kiseonikom, smanjuju rizik od raznih bolesti, ali i redukuju hormone stresa koji su veoma aktivni tokom školskih dana koji obiluju brojnim kontrolnim i pismenim zadacima.

Korak 3: Kvalitetan san kao najvažnija karika

baby-1151346_960_720Velika je razlika između vremena koje možeš da prespavaš i broja sati koji su ti zapravo potrebni da se odmoriš. Više od 95% odraslih osoba zahteva od 7,5 do 9 sati sna dnevno, što je neophodno za memoriju, pokazuju istraživanja, pa ne znači da je tebi potrebno 10 sati sna dnevno.  

Za bolje pamćenje i školske uspehe je važno da:

  1. Ležeš na spavanje na vreme;
  2. Isključiš sve uređaje u stanu minimalno sat vremena pre odlaska u krevet (televizor, radio, kompjuter, telefon…);
  3. Zaboraviš na kofein, koga ima ne samo u kafi već i u čaju i energetskim napicima, jer će te on ostaviti duže budnim.

Ako usvojiš ova tri koraka, videćeš da ćeš veoma brzo poboljšati svoje pamćenje, koje će ti doneti i bolje ocene. Zapamti: fizičke i mentalne vežbe u kombinaciji sa dosta kvalitetnog sna su dobitna kombinacija za uspeh.