matisglavna

Da li ste znali: Evo kako izgleda adekvatno matematičko obrazovanje

Da li ste se ikada pitali kako bi trebalo da izgleda jedan čas matematike? Na koji način bi profesor trebalo da predaje ovaj predmet da bi u dovoljnoj meri približio formule, koncepte i brojke vašem detetu?

Kako bismo ovu temu obradili na način koji dolikuje, pitali smo profesore OKmatematike za njihove savete kada je reč o podučavanju matematike.

Dobar profesor može podstaći školarca da promeni mišljenje o matematici.

Prvo što bi jedan profesor trebalo da uradi jeste da prihvati frustraciju, bes i negativan stav učenika prema matematici. Ovaj zadatak bi trebalo rešiti u što je moguće kraćem roku. Svaki profesor bi trebalo da još na prvom času sazna kakav stav ima njegov učenik prema ovom predmetu. Može to uraditi „licem u lice, kroz razgovor, ili kroz neki pisani zadatak.

Zadatak profesora je da, nakon što potvrdi sumnje o strahovima i frustracijama učenika, pritekne u pomoć. Mora pronaći nove načine da otkloni ovaj problem, a jedan od njih je i novi pristup matematici. Učiti na zanimljiv način je definitivno jedan od načina na koji se ova bitka može dobiti.

language-school-834138_960_720

Nakon toga, učenike treba podstaći da razumeju svoje nezadovoljstvo matematikom, a ne da traže krivce u drugima. Umesto da kažu: Zbog prof. Perića nisam uspeo da savladam algebru, važno je da deca više porade na svom zalaganju za sticanje više znanja i bolje ocene iz ovog predmeta.

Dobar profesor komunicira sa svojim učenicima za vreme časa.

Nakon što profesor matematike objasni neku novu metodu rešavanja određenog matematičkog problema, on će svrsishodnost te metode pokazati svojim učenicima kroz primer.

Dok rešava zadatak, profesor će dozvoliti svojim učenicima da komuniciraju sa njim i zajedno s njim reše problem. Učenici će zajedno najverovatnije rešiti zadatak. Ukoliko je rešenje netačno, profesor će to svakako zapisati i napraviti pauzu, kako bi svi mogli da pažljivo pređu zadatak još jednom u svojim glavama. Dobar profesor će umeti da prepozna izraze lica onih učenika koji nisu sigurni da je to pravo rešenje. On će pitati te učenike da objasne svoje sumnje i reše zadatak pravilno.

Dobar profesor koristi sve moguće opcije da nastavu učini zanimljivijom i zabavnijom.

Profesor matematike u online nastavi koristi naprednu tehnologiju kao što je whiteboard. Whiteboard izgleda isto kao obična bela školska tabla i dopušta nastavniku da piše i crta u realnom vremenu. Ova tehnologija koristi digitalne kamere, autorski softver i firmware kako bi detektovala kontakt prsta ili olovke po ekranu računara.

Zahvaljujući ovom tehnološkom rešenju, profesor matematike ima izbor korišćenja raznovrsnih boja za vreme rešavanja zadataka. On će pomoću boja uspešno ilustrovati proces razmišljanja.

Dobar profesor će kreirati sigurno i interaktivno okruženje za vreme nastave.

Dobar profesor neće prozivati svoje učenike. To je suprotnost svemu što jedan pedagog uči za vreme svog obrazovanja. Ukoliko nastavnik pribegne metodi prozivanja, učenici će postati nervozni i nesigurni u sebe, i samim tim će biti narušeno sigurno okruženje koje bi trebalo da bude prisutno u svakoj učionici, bilo da se radi o tradicionalnoj ili online nastavi.

teacher-403004_1280

Umesto prozivanja, iskusan profesor koristi tišinu. On će krenuti sa rešavanjem zadatka i u određenom trenutku će zastati i postaviti pitanje Kako dalje? Ta tišina može potrajati i nekoliko minuta, sve dok se neko ne javi dobrovoljno da predoči naredni korak u rešavanju matematičkog problema.

Dobar profesor neće izložiti svoje učenike neprijatnosti. Časovi OKmatematike održavaju se u sigurnom hi-tech okruženju koje učenicima omogućava postizanje maksimalnih rezultata u kratkom vremenskom periodu.

Dobar profesor će dozvoliti sebi da pogreši.

Prilikom podučavanja matematike, ovo je realan scenario. Nekima se to dešava češće, a nekima ređe. Svaki nastavnik je čovek. A ljudski je grešiti, nema smisla insistirati na savršenstvu, jer to realno ne postoji. Profesor koji dozvoli sebi da pogreši, i pritom bude uhvaćen od strane učenika u tome, steći će njihovo poverenje.

On će pomoći svojim učenicima da shvate da u matematici, kao ni u životu, niko ne može biti savršen. Nije smak sveta ako dete pogreši i dobije lošu ocenu, tu su profesori koji će pomoći da se te greške isprave. Ono što je najvažnije je da se nakon grešaka i deca i profesori što pre potrude da ih isprave.

Dobar profesor matematike voli svoj predmet i ima za cilj da i njegovi učenici dele njegovo uzbuđenje.

Čak i ako matematika nekima nije omiljeni predmet i smatraju ga dosadnim, dobar profesor će znati da prenese svoje oduševljenje njime.On će učenicima predočiti šta će sve moći da postignu uz znanje matematike ko zna, možda će matematički trikovi mladog matematičara osvojiti neku šarmantnu devojku. On će sa uzbuđenjem podeliti sa svojim učenicima kada njegov sin slavi prvi rođendan. On će radosno pričati o tome šta će mu pokloniti zato što je napunio 3 godine i 51 dan.

Oni će svoje oduševljenje pokazati čak i ako se učenici smeju, smatraju ga štreberom, jer osećaj je zarazan i nakon nekog vremena i oni će matematiku posmatrati na isti ili približno sličan način.

Zbog preobimnog programa i nedostatka sredstava, često se učenici suočavaju sa neadekvatnom nastavom matematike. Na OKmatematici verujemo da svako može naučiti matematiku ukoliko se sa njim radi na pravi način.

Koliko je matematika OK pokazaće vam tim stručnjaka iz ove oblasti, profesora sa dugogodišnjim iskustvom u osnovnom, srednjem i visokom obrazovanju. Oni će vas navesti da zavolite matematiku, uvidite svu njenu lepotu i shvatite da vi možete da budete dobar matematičar, bez obzira kakvo je vaše predznanje iz ovog predmeta.